Gebruik de juiste mailsettings

Misschien maak je al jaren gebruik van hetzelfde mailaccount en heb je nooit iets gewijzigd omdat het allemaal prima werkt? Zorg voor de actuele instellingen van jouw email!

Provider MijnDomein werkt continu aan het verbeteren van de platformen, producten en dienstverlening. Sinds eind 2022 is gefaseerd van alle klanten de email overgezet naar een nieuw platform (Soverin). Je hebt te maken met nieuwe server- en beveiligingssettings van je mail, dus zorg dat alles goed blijft werken!

mailsettings 3Krijg je foutmeldingen bij het versturen of ontvangen van email, of blijft jouw emailprogramma steeds om een wachtwoord vragen? Dan maak je waarschijnlijk nog steeds gebruik van verouderde emailinstellingen, dit is eenvoudig aan te passen met deze instructie.

In de oudere accountinstelling werd als mailserver nog mail.eigendomeinnaam.nl gebruikt, dit is langere tijd geleden al gewijzigd in mail.mijndomein.nl, voor zowel de inkomende als uitgaande mailserver. Verder moeten de poortnummers opnieuw ingesteld worden, en ingesteld op versleutelde verbinding (SSL/TLS). Gebruik de juiste poortnummers, dit is afhankelijk of je POP of IMAP ingesteld hebt: de juiste instellingen vind je op de informatiepagina's van MijnDomein.

Edit 18-12-2022